СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
Педагогічною радою Завідуюча Зарічанської
початкової школи
Зарічанської початкової школи Криса І.С.
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ
УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
ЗАРІЧАНСЬКОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ МОСТИСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
І. Загальні положення
1.1. Положення про академічну доброчесність Зарічанського ЗЗСО І ступеня є внутрішнім підзаконним нормативним актом, який спрямований на забезпечення якісних освітніх послуг, наданих здобувачам освіти, додержання моральних, правових, етичних норм поведінки всіма учасниками освітнього процесу. Цей документ закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між педагогічними працівниками, здобувачами освіти та батьками.
1.2. Положення розроблено на основі Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції України, законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», Статуту ліцею, Правил внутрішнього розпорядку, інших нормативно-правових актів чинного законодавства України та локальних документів ЗЗСО.
1.3. Мета Положення полягає в дотриманні високих професійних стандартів в освітній, методичній, науково-дослідній, виховній сферах діяльності ЗЗСО, підтримки особливих взаємовідносин між працівниками ліцею та здобувачами освіти, їхніми батьками, запобігання порушення академічної доброчесності.
1.4. Педагогічні працівники, здобувачі освіти, інші учасники освітнього процесу зобов’язані виконувати норми даного Положення.
ІІ. Поняття та принципи академічної доброчесності
2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.
2.2. Порушеннями академічної доброчесності згідно ст.42 п. 4 Закону України «Про освіту» вважається: академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання.
2.3. Для забезпечення академічної доброчесності в ЗЗСО необхідно дотримуватися наступних принципів:
- Верховенства права, а саме: справедливість, добро, свобода, правова рівність, повага до людської гідності, честі, істини.
- Законності. Усі учасники освітнього процесу мають суворо дотримуватися Конституції України, законів та підзаконних актів.
- Соціальної справедливості. Забезпечення рівності та справедливості в усіх питаннях, що стосуються діяльності, повага до гідності кожної особи, нетерпимість щодо аморальної та неетичної поведінки, сприйняття всіх учасників освітнього процесу як рівноправних сторін.
- Науковості. Педагогічні працівники зобов’язані об'єктивно висвітлювати наукові факти, поняття, теорії.
- Дотримання авторського права. Учасники освітнього процесу повинні посилатися на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; дотримуватися норм законодавства про авторське право і суміжні права, виконання письмових робіт повинно відбуватись без залучення зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання.
- Принцип достовірності передбачає самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю, об‘єктивність оцінювання результатів навчання. Не допускається свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів загальної середньої освіти.
- Відкритості й прозорості. Усі процеси, документи в ЗЗСО, які стосуються освітньої, наукової, дослідницької, господарської та фінансової діяльності є прозорими, відкритими, що забезпечує можливість громадського контролю (за винятком інформації, яка є конфіденційною і відноситься до інформації, що стосується персональних даних учасників ЗЗСО) .
2.4. Етика та академічна доброчесність забезпечуються:
2.4.1. Усіма учасниками освітнього процесу шляхом:
- дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України;
- утвердження позитивного іміджу закладу освіти, примноження його традицій;
- дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;
- запобігання корупції, хабарництву;
- збереження, поліпшення та раціонального використання навчальноматеріальної бази закладу;
- дотримання спеціальних законів за порушення академічної доброчесності та даного Положення, зокрема, посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
- дотримання норм про авторські права;
- надання правдивої інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності;
- невідворотності відповідальності з підстав та в порядку, визначених відповідно Законом України «Про освіту» та іншими спеціальними законами.
2.4.2.Здобувачами освіти шляхом:
- самостійного виконання навчальних завдань поточного та підсумкового контролю без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання (самостійні, контрольні, ДПА);
- особистою присутністю на всіх заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами.
- подання на оцінювання лише самостійно виконаної роботи, що не є запозиченою або переробленою з іншої, виконаної третіми особами
2.4.3. педагогічними працівниками шляхом:
- надання якісних освітніх послуг з використанням в практичній професійній діяльності інноваційних здобутків в галузі освіти;
- обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;
- незалежності професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій;
- підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконалення, проходження вчасно курсової підготовки;
- дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;
- об’єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;
- здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
- інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення.
ІІІ. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення етики та академічної доброчесності
3.1. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під розписку після ознайомлення із правилами внутрішнього розпорядку закладу. 3.2. Положення доводиться до батьківської громади на конференції, а також оприлюднюється на сайті закладу.
3.3. Керівник закладу:
3.3.1. Забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок для публікацій на конкурси різного рівня;
3.3.2. Рецензує роботи вчителів, які беруть участь в конкурсах різного рівня, та рекомендує вчителям сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат. 3.4. Педагогічні працівники в процесі своєї освітньої діяльності дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу із здобувачами освіти щодо норм етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення цитування, посилання на джерела інформації, списування).
IV. Види відповідальності за порушення академічної доброчесності
4.1. Види академічної відповідальності за конкретне порушення академічної доброчинності визначають спеціальні закони та внутрішнє Положення закладу освіти.
Порушення академічної доброчесності |
Суб’єкти порушення |
Обставини та умови порушення академічної доброчесності |
Наслідки і форма відповідальності |
Орган / посадова особа, який приймає рішення про призначення виду відповідальності |
Списування |
Здобувачі освіти |
|
Повторне письмове проходження оцінювання або повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми |
Учителі |
ДПА;
|
Повторне проходження оцінювання за графіком проведення ДПА у закладі Не зарахування результатів
|
Атестаційна комісія |
||
-І етап Всеукраїнських учнівських конкурсів;
|
Робота учасника анулюється, не оцінюється. У разі повторних випадків списування учасник не допускається до участі в інших олімпіадах, конкурсах |
Оргкомітет, журі |
||
Необ’єктивне оцінювання результатів навчання здобувачів |
Педагогічні працівники |
Свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання -усні відповіді; -домашні роботи; -контрольні роботи; -лабораторні та практичні роботи; -ДПА; -тематичне оцінювання; - моніторинги; -олімпіадні та конкурсні роботи |
Педагогічному працівнику рекомендується опрацювати критерії оцінювання знань. Факти систематичних порушень враховуються при встановленні кваліфікаційної категорії , присвоєнні педагогічних звань |
Адміністрація закладу, атестаційні комісії усіх рівнів |
Фальсифікація Фабрикація Плагіат |
Педагогічні працівники як автори |
Навчально-методичні освітні продукти, створені педагогічними працівниками: -методичні рекомендації; -навчальний посібник; -навчально-методичний посібник -наочний посібник; -практичний посібник; -навчальний наочний посібник; -збірка; -методична збірка -методичний вісник; -стаття; -методична розробка |
У випадку встановлення порушень такого порядку: А) спотворене представлення у методичних розробках, публікаціях чужих розробок, ідей, синтезу або компіляції чужих джерел, використання Інтернету без посилань, фальсифікація наукових досліджень, неправдива інформація про власну освітню діяльність є підставою для відмови в присвоєнні або позбавлені раніше присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії Б) в разі встановлення в атестаційний період фактів списування під час контрольних зрізів знань, фальсифікації результатів власної педагогічної діяльності позбавлення педагогічного працівника І,ІІ кваліфікаційної категорії |
Педагогічна рада при Соколянському закладі, атестаційні комісії |
V. Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників
5.1. Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників – незалежний орган для розгляду питань, пов’язаних із порушенням Положення та моніторингу щодо взаємного дотримання усіма учасниками освітнього процесу морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення.
5.2. До складу Комісії входять представники педагогічного колективу та батьківської громади.
Персональний склад Комісії затверджується рішенням педагогічної ради. Склад комісії може змінюватись протягом року. Термін повноважень Комісії - 1 рік.
5.3. Комісія розглядає питання порушення морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення за потребою або ж заявою учасників освітнього процесу.
5.4. Будь-який працівник ЗЗСО, здобувач освіти ЗЗСО може звернутися до Комісії із заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень.
VI. Прикінцеві положення
6.1.Положення ухвалюється педагогічною радою закладу більшістю голосів і набирає чинності з моменту схвалення.